Bardzo wielu kierowców o obecności turbosprężarki w swym pojeździe dowiaduje się dopiero w momencie jej naprawy. Niestety często kończy się to szerszym zakresem napraw, a w najgorszych wypadkach remontem jednostki napędowej. Jak uniknąć tego problemu?

Warto zapoznać się z opisanymi poniżej objawami, by z odpowiednim wyprzedzeniem zainteresować się problemem:

 

regeneracja filtrów


Każda profesjonalna turbosprężarka zbudowana jest z dwóch wirników połączonych ze sobą wałem. Jeden z wirników znajduje się w tzw. stronie ciepłej (na ilustracji kolor czerwony), gdzie napędzany jest spalinami wydobywającymi się z silnika, drugi natomiast po stronie zimnej (kolor niebieski) tzn. w układzie dolotowym, który pod wpływem ruchu wału i odpowiednio wyprofilowanym łopatkom może tłoczyć do silnika powietrze o ciśnieniu wyższym niż atmosferyczne. Dzięki temu praca jednostki napędowej jest znacznie wydajniejsza. Taki stan rzeczy ma miejsce dlatego, że moc silnika zależna jest od ilości spalonego paliwa w danym momencie. Aby spalanie było efektywne trzeba dostarczyć odpowiednią ilość tlenu. Do spalenia 1 kilograma paliwa należy dostarczyć 14 kg powietrza. Im więcej powietrza tym więcej i lepiej spalonego paliwa przy tych samych obrotach silnika. Dzięki lepszemu spalaniu, gazy wydostające się z pojazdu są o wiele mniej toksyczne.

Bardzo wielu kierowców o obecności turbosprężarki w swym pojeździe dowiaduje się dopiero w momencie jej naprawy. Niestety często kończy się to szerszym zakresem napraw, a w najgorszych wypadkach remontem jednostki napędowej. Jak uniknąć tego problemu?

Warto zapoznać się z opisanymi poniżej objawami, by z odpowiednim wyprzedzeniem zainteresować się problemem:

 

regeneracja filtrów


Każda profesjonalna turbosprężarka zbudowana jest z dwóch wirników połączonych ze sobą wałem. Jeden z wirników znajduje się w tzw. stronie ciepłej (na ilustracji kolor czerwony), gdzie napędzany jest spalinami wydobywającymi się z silnika, drugi natomiast po stronie zimnej (kolor niebieski) tzn. w układzie dolotowym, który pod wpływem ruchu wału i odpowiednio wyprofilowanym łopatkom może tłoczyć do silnika powietrze o ciśnieniu wyższym niż atmosferyczne. Dzięki temu praca jednostki napędowej jest znacznie wydajniejsza. Taki stan rzeczy ma miejsce dlatego, że moc silnika zależna jest od ilości spalonego paliwa w danym momencie. Aby spalanie było efektywne trzeba dostarczyć odpowiednią ilość tlenu. Do spalenia 1 kilograma paliwa należy dostarczyć 14 kg powietrza. Im więcej powietrza tym więcej i lepiej spalonego paliwa przy tych samych obrotach silnika. Dzięki lepszemu spalaniu, gazy wydostające się z pojazdu są o wiele mniej toksyczne.

filtry

TURBODIESEL Sławomir Kuśmirek

Leśna 1, 21-100 Lubartów
+48 739 245 957
+48 698 063 980
+48 730 006 826

Licznik odwiedzin

012102

Copyright © Turbo Lubartów 2019 | Projekt i wykonanie filtr cząsteczek stałych WGB Group



naprawa filtrów

Strona korzysta z plików cookies i zapisuje pliki tymczasowe na Twoim komputerze. Pozostając na niej akceptujesz te warunki. Więcej TUTAJ.

mechanik samochodowy silniki