SKOKSOWANY OLEJ
Przyczyną takiego uszkodzenia jest bardzo często zwykłe zaniedbanie użytkownika, polegające w głównej mierze na nie zastosowaniu się do zaleceń producenta pojazdu, m.in.:
- Zbyt szybkie gaszenie silnika po dłuższej trasie, uniemożliwiające turbosprężarce wytrącenie nagromadzonej temperatury,
- Nieregularne dokonywanie wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem oleju i filtrem powietrza,
- Stosowanie oleju silnikowego o klasie lepkości i specyfikacji nie zalecanej przez producenta,
- Uzupełnienie oleju silnikowego, gdy ten osiągnie zbyt niski stan.
![Naprawa wtryskiwaczy Lubartów](/images/2019/09/02/skoksowany_olej4-300x201.jpg)
![Dpf Lubartów](/images/2019/09/02/zabrudzenie_oleju2-300x201.jpg)
ZABRUDZENIE OLEJU
BRAK OLEJU
Powodem uszkodzenia może być nieprawidłowa praca pompy oleju, niedrożny przewód doprowadzający olej do turbosprężarki lub zatkane kanaliki olejowe.
![Fap Lubartów](/images/2019/09/02/brak_oleju2-300x201.jpg)
![Naprawa turbin Lubartów](/images/2019/09/02/niskie_cisnienie2-300x201.jpg)
NISKIE CIŚNIENIE OLEJU
Podobnie jak w przypadku braku oleju przyczyną może być uszkodzona pompa oleju lub niedrożność w układzie smarowania.
NAGARY
Uszkodzenie powstało w wyniku twardych elementów wydostających się z silnika wraz z spalinami, które uderzają w łopatki wałka i zmiennej geometrii nieodwracalnie, je uszkadzając.
![Naprawa maszyn rolniczych Lubartów](/images/2019/09/02/nagary4-300x201.jpg)
![Regeneracja filtrów Lubartów](/images/2019/09/02/nieszczelny_dolot-300x201.jpg)
NIESZCZELNY DOLOT
Uszkodzone łopatki koła kompresji w wyniku dostania się do układu dolotowego ciał obcych.
UNING TURBINY
Uszkodzenie koła kompresji w wyniku za wysokich obrotów silnika, spowodowanych dokonanymi zmianami w oprogromowaniu sterownika silnika.
![Naprawa turbosprężarek Lubartów](/images/2019/09/02/tuning_turbiny2-300x201.jpg)